Strategi.

Kampen om brugernes opmærksomhed er hård og mængden af støj, du skal trænge igennem vokser konstant. En strategi er en nødvendighed. Jeg er særligt optaget af, hvordan din virksomhed eller organisation bedst kan udnytte sociale mediers potentiale med afsæt i, hvad I ønsker at opnå med jeres tilstedeværelse på sociale medier, hvem jeres målgruppe er, hvordan det konkret eksekveres gennem relevant indhold og annoncering – og ikke mindst hvordan I måler effekten.

Foruden en overordnet strategi for sociale medier, kan jeg hjælpe dig med følgende, der enten kan indgå som en del af den overordnede strategi eller stå alene:

j
Visuel tone of voice

Skab genkendelighed med et strømlinet visuelt udtryk på tværs af dine sociale medier og hjemmeside. Det gør dit daglige arbejde med sociale medier nemmere og efterlader din målgruppe med et professionelt indtryk af dig.

Indholdsformater

Planlæg indsatsen på dine sociale medier med indholdsformater, der er relevante for din målgruppe og samtidig understøtter din forretning.

Employer Branding

Vis dine medarbejdere frem og skab en intern stolthed, der også smitter af eksternt og gør det nemmere at fastholde og rekruttere de rette talenter.

Content Marketing

Hvordan kan du hjælpe din målgruppe, og på den måde skabe og vedligeholde en langvarig relation til dem? Det kan du gennem brugbart og værdifuldt indhold som fx podcasts, publikationer, artikler og videoer.

Distributionsplan

Dit gode indhold er ikke meget værd, hvis ingen ser/lytter/læser det. Derfor fortjener din podcast, dit nyhedsbrev, dit produkt, din webshop eller din nye bog en distributionsplan, så den kommer udover rampen til dit publikum.

Annoncering

Den organiske rækkevidde har gennem flere år været tæt på ikke-eksisterende. Det gør, at annoncering ofte er en nødvendighed for at nå bredt ud med sine budskaber.

Foredrag og undervisning.

Mere end 50 oplæg og foredrag er det blevet til indenfor de seneste fem år. Strategisk brug af sociale medier, Influencer Marketing, Employee Advocacy, indholdsstrategi, brug af video på sociale medier og annoncering er bare noget af det, jeg har holdt foredrag om og undervist i for blandt andre Danmarks Radio, Berlingske Media, Østerbro Teater, DBU, Danmarks Idræts Forbund, Radikale Venstre, Finanssektorens Uddannelsescenter, Gentofte Kommune, Djurslands Bank, BUPL og Team Rynkeby.

Hvad end det er et foredrag, et webinar, en workshop eller undervisning skræddersyer jeg det altid til jeres behov og udfordringer, så I går derfra med størst muligt udbytte. 

Jeg underviser desuden… 
i online kurset Sociale Medier (10 ECTS-point) hos SmartLearning, der afsluttes med en mundtlig eksamen. Og så har jeg gennem flere år været ekstern underviser på Roskilde Universitet, Danmarks Medie og Journalist Højskole, CBS og Folkeuniversitetet. Her kan du læse mere om, hvilke temaer jeg underviser i på kurset i Sociale Medier.

"Jeg har brugt Signe som gæsteforelæser på hhv. CBS og RUC af flere omgange. Og hver gang har det været en fornøjelse. Signe møder altid meget velforberedt op og har en virkelig god fornemmelse for sit publikum. Hendes oplæg er super kompetente og relevante – og altid med eksempler på nyeste trends og tendenser inden for digital kommunikation og marketing. Derudover formår Signe at involvere publikum både ved hjælp af kreative, digitale involveringsredskaber, men også ved at gå i dialog med publikum om deres udfordringer og muligheder. Jeg kan kun give Signe den allervarmeste og bedste anbefaling. Man bliver aldrig skuffet, hvis man har Signe på programmet."

– Henriette Lungholt, ekstern lektor på CBS, RUC og AAU (Kbh.), og indehaver af Lungholt Kommunikation.

"Super godt kursus. Meget inspirerende og lærerigt. Fantastisk engageret underviser, Signe, der bare havde tjek på tingene. Glæder mig SÅ meget til at komme videre. Nu tror jeg på, jeg kan lære det :-)"

– Deltager på heldagskursus i sociale medier for USKIK

 

“Kære Signe, Vil egentlig bare sige dig tak for et virkelig godt semester. Èt er, at emnet er spændende - noget andet er, at du er en virkelig dygtig underviser, som har forstået at holde én til ilden og gøre det interessant hele vejen igennem. Sociale medier er som du ved ikke min afdeling, men jeg føler mig super godt rustet til at blande mig fremover ;-)”

– Kursist hos SmartLearning