Strategi.
Kampen om brugernes opmærksomhed er hård og mængden af støj, du skal trænge igennem vokser konstant. En strategi er en nødvendighed. Jeg er særligt optaget af, hvordan din virksomhed eller organisation bedst kan udnytte sociale mediers potentiale med afsæt i, hvad I ønsker at opnå med jeres tilstedeværelse på sociale medier, hvem jeres målgruppe er, hvordan det konkret eksekveres gennem relevant indhold og annoncering – og ikke mindst hvordan I måler effekten.
Foruden en overordnet strategi for sociale medier, kan jeg hjælpe dig med følgende, der enten kan indgå som en del af den overordnede strategi eller stå alene:
Visuel tone of voice
Skab genkendelighed med et strømlinet visuelt udtryk på tværs af dine sociale medier og hjemmeside. Det gør dit daglige arbejde med sociale medier nemmere og efterlader din målgruppe med et professionelt indtryk af dig.
Indholdsformater
Planlæg indsatsen på dine sociale medier med indholdsformater, der er relevante for din målgruppe og samtidig understøtter din forretning.
Employer Branding
Vis dine medarbejdere frem og skab en intern stolthed, der også smitter af eksternt og gør det nemmere at fastholde og rekruttere de rette talenter.
Content Marketing
Hvordan kan du hjælpe din målgruppe, og på den måde skabe og vedligeholde en langvarig relation til dem? Det kan du gennem brugbart og værdifuldt indhold som fx podcasts, publikationer, artikler og videoer.
Distributionsplan
Dit gode indhold er ikke meget værd, hvis ingen ser/lytter/læser det. Derfor fortjener din podcast, dit nyhedsbrev, dit produkt, din webshop eller din nye bog en distributionsplan, så den kommer udover rampen til dit publikum.
Annoncering
Den organiske rækkevidde har gennem flere år været tæt på ikke-eksisterende. Det gør, at annoncering ofte er en nødvendighed for at nå bredt ud med sine budskaber.
Foredrag og undervisning.
Mere end 50 oplæg og foredrag er det blevet til indenfor de seneste fem år. Strategisk brug af sociale medier, Influencer Marketing, Employee Advocacy, indholdsstrategi, brug af video på sociale medier og annoncering er bare noget af det, jeg har holdt foredrag om og undervist i for blandt andre Danmarks Radio, Berlingske Media, Østerbro Teater, DBU, Danmarks Idræts Forbund, Radikale Venstre, Finanssektorens Uddannelsescenter, Gentofte Kommune, Djurslands Bank, BUPL og Team Rynkeby.
Hvad end det er et foredrag, et webinar, en workshop eller undervisning skræddersyer jeg det altid til jeres behov og udfordringer, så I går derfra med størst muligt udbytte.
Jeg underviser desuden…
i online kurset Sociale Medier (10 ECTS-point) hos SmartLearning, der afsluttes med en mundtlig eksamen. Og så har jeg gennem flere år været ekstern underviser på Roskilde Universitet, Danmarks Medie og Journalist Højskole, CBS og Folkeuniversitetet. Her kan du læse mere om, hvilke temaer jeg underviser i på kurset i Sociale Medier.